בלוג הרשות המקומית קרית ביאליק- מי אנחנו?

ילדי כיתות ד' בבית ספר "הבונים" בקרית ביאליק, בניצוחה של המורה, הגב' מרים שוורצמן ורכזת המחשבים גב' סיגלית חלואני, ראיינו, כתבו וצילמו את מנהלי המדורים השונים בעיריית קריית ביאליק.
בבלוג זה מוגשים לכם תוצריהם. עליכם לקרוא את הראיונות ולענות על השאלות שבחידון.
בהצלחה!!

יום רביעי, 30 באפריל 2008

מחלקת החינוך

ראיינו וכתבו: הדר וינקלר, עמית ינאי- ד1

ראיון עם מנהל מחלקת החינוך -מר עמי ראובן

1. מה הפרויקטים הבאים שאתה מתכנן להוביל?
יש הרבה פרויקטים; בתחום המחשבים והאינטרנט לא היה כלום כשאני נכנסתי לתפקיד.
התחלתי בתהליך של מחשוב ויש כל מיני אנשים שעזרו לי והיום כל בתי הספר ממוחשבים ברמה הטובה ביותר וזו רק ההתחלה.
בכל מקלט בבתי הספר יהיו 15 מחשבים.
דבר שני- בתי הספר בקריה, שהוקמה ב- 1934, מאוד מיושנים, התחלנו במהלך להפוך את בתי הספר לכאלה שיותר נעים להיות בהם, כמו שהתחלנו בבית ספר "הבונים".
בנסיעות לחו"ל אנחנו מגייסים כסף. גייסנו מיליון שקל לטובת מחשוב בתי הספר. התורמים, קהילת בוקה רטון היהודית מפלורידה, הם עשירים עם לב רחב. (מראה תמונה מהנסיעה).
דבר שלישי- תוכניות פדגוגיות, נוספות על כאלה של משה"ח, לדוגמה; ריקודי עם, הרחבת מסגרות של אחר הצהריים כמו פנימיות יום הכוללות ארוחת צהרים, הכנת שיעורי בית, מרכזי למידה לאוכלוסיה רגילה ולאוכלוסיה מיוחדת.
לדוגמא בבית ספר קדימה ישנן 7 כיתות של אוטיסטים (ילדים עם בעיית תקשורת).
יש משפט: "המטרה שלי היא להפוך את החינוך הרגיל למיוחד ואת החינוך המיוחד לרגיל"- זו התפיסה החינוכית שלי.
תוכניותי לשנה הבאה לפתוח עוד מסגרות כאלה.
השנה היא שנה מיוחדת ובה מספר פרויקטים; פרויקט הישוב שלי, חידון טקסים, יום העצמאות- מופע לגנים.

2. מה אתה אומר על החינוך בקרית ביאליק?
תמיד אפשר לעשות יותר ולשפר.
יש לנו מערכת חינוך טובה שהולכת ומשתפרת ואני רוצה להפוך אותה לטובה מאוד.
כשבוחנים מערכת חינוך בודקים גם את ממוצע ציוני הבגרות. בקרית ביאליק הממוצע הוא טוב.

3. במה עוסקת המחלקה שלכם?
למחלקת החינוך יש הרבה תחומים מהגיל הרך, מעונות יום, גנים ובתי ספר עד התיכון.
העירייה צריכה לדאוג לתשתיות בתיה"ס, למנהל ולמסגרות הנוספות בבתיה"ס, למשל – מזכירות,, סייעות, אבות הבית, מחשבים, כסאות, שולחנות, תקלות ועבודות בטיחות ועוד.
בנוסף, אנחנו מתקצבים את בתיה"ס לתוכניות חינוך נוספות על אלו של משה"ח. לדוגמא; כיתות אמ"ץ בחטיבות הביניים – תכנית ש"מצילה" תלמידים מתקשים ומסייעת להם להתקדם ולעשות בגרויות.
בנוסף, פעילות לא פורמאלית; למשל תלמיד שנשר מביה"ס, אני חיב למצוא לו מסגרת חלופית כמו פנימייה, בי"ס מקצועי וכו'.
בנוסף, ההסעות, הן בתחום האחריות שלי, וכך גם החינוך המיוחד.


4. מה לדעתך חושבים התלמידים והוריהם על החינוך בקריה? מדוע?
כאן ישנה בעיה. לפעמים יש דברים שהציבור אינו יודע אבל קורא בעיתונים. מי שנמצא בתוך המערכת יודע להכיר בחוזק שלה. יש תושבים שעברו לגור בקריה אחרת (שלא נזכיר את שמה), והילדים עדיין נשארים ללמוד פה כי הם חושבים שמערכת החינוך בקרית ביאליק טובה יותר.
אני חושב שהציבור די מרוצה, אבל יודע שאפשר עוד לשפר.


5. האם יש עוד חוקים שהית רוצה להציע בנושא החינוך שיעזרו לנו?
בימים אלו אני יושב עם המנהלים, כל חודש, ואנחנו בונים יחד אמנה – זה מעין הכרזה על נהלים שאסור לחרוג מהם בביה"ס. כל מנהל בי"ס יוצר לו תקנון של ביה"ס שלו. אני משפיע רק ברמה היישובית.
המחלקה לחינוך קדם יסודי - רכזת גני הילדים: פנינה פוירמן
המחלקה לחינוך קדם יסודי אחראית על מעונות ילדים, גני ילדים, צהרונים.
המחלקה שמה לה מטרה להפעיל את מוסדות החינוך שבאחריותה ברוח התקופה תוך דגש על התאמת המבנים לצורכי הילדים, הציוד ותוכניות העשרה שמטרתן להעמיד את הילד במרכז תהליך הלמידה שיאפשר לו את מימוש הפוטנציאל שלו תוך מתן הזדמנות שווה לכל ילדי העיר:

צהרונים
בקרית ביאליק פועלים בהצלחה רבה 6 צהרונים המיועדים לילדי בית ספר וגנים.
צוות מקצועי אוהב ,ארוחת צהריים חמה ומזינה, ארוחת ארבע , העשרה וחוגים , עזרה בהכנת שעורי בית,
הסעות בלוי מבוגר מכל הגנים ובי"ס

חינוך יסודי
במערכת החינוך בקרית ביאליק פועלים 6 בתי ספר יסודיים


חינוך על יסודי
בקרית ביאליק פועלות 2 חטיבות ביניים (אורט "אפק" ואורט "דפנה) וחטיבה עליונה.
המערכת העל יסודית פרושה על פני שש שנות לימודים ז' - יב' מלבד זאת קיימת בחטיבה העליונה מסגרת לימודים כמכללה לטכנאים והנדסאים יג' - יד'.

פרויקטים מיוחדים
-היחידה לקידום נוער מטפלת בנוער ותיק ועולה בגילאים 14-18 הנמצא בסכנת נשירה או מנותק מן הקהילה. במסגרת היחידה לקידום נוער מפעילה העירייה את תוכנית "הילה" – במסגרתה משולבים תלמידים אשר אינם יכולים להשתלב במערכת החינוך הפורמלית וזוכים לתוכנית ייחודית לשם הקניית 10 שנות לימוד.
- פרויקט פר"ח -פרויקט חונכות המופעל באמצעות אוניברסיטת חיפה ובו זוכים כ – 120 תלמידים מכלל בתי הספר בעיר לחונכות פרטנית.
- פרויקט פל"א (פעילות לימודית אחרת) - פרויקט תמיכה ותגבור לימודי במקצועות היסוד, כולל הכנה למבחנים לגילאי חט"ב וחט"ע (אתיופי, קווקזי וארגנטינה)
- פרויקט הרמ"ה (הוראה משלימה) - פרויקט ייחודי שהופעל השנה כפיילוט בבית ספר "ביאליק", בו תלמידים בעלי לקויות למידה ובעלי צרכים מיוחדים זוכים לתגבור פרטני ע"י צוות מורות חיצוני.
- פרויקט יח"ל (ידיד חונך לילד) במסגרתה תשולבנה 8 מורות חיילות לאחר הכשרה רלוונטית בבתי הספר צו"ש ורמב"ם בתגבור ועזרה לתלמידים באופן פרטני וקבוצתי.
- פרויקט "קמים מהכיסא" - בוגרי אורט ותלמידי י"ב הפועלים במסגרת ארגון ליד עולמי משולבים בבתי הספר היסודיים בהפעלת פרויקטים להקניית ערכים לתלמידים.
- פרויקט טיפוח מצוינות מופעל באשכול הפיס לתלמידי ג'-ו' . לימוד יסודות התכנות ובניית אתרי אינטרנט.

אשכול פיס

תוכנית "אשכולות הפיס למדע טכנולוגיה ואומנויות", נועדה לאפשר את הוראת המקצוע המשולב מדע וטכנולוגיה בסביבות למידה חדשניות ומתקדמות. "אשכול הפיס" מהווים סביבות למידה עשירות באמצעים לחקירה והתנסות המאפשרות למידה פעילה ועצמאית המתקיימת במעבדות המדע והטכנולוגיה, בסדנאות האומנות ובחללים המרווחים הנוספים כגון: אודיטריום, מבואה ומעבדות חוץ .

אשכולות הפיס הוקמו כפרוייקט משותף של משרד החינוך , מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי. הם מהווים מרכז יישובי ללימודי מדע וטכנולוגיה ואומנויות הן בשעות הלימודים והן בשעות הפנאי למען הקהילה כולה .



אין תגובות: